Meehelpen, graag! /

Dog Rescue/

meehelpen /

Welkom

Welkom op de site van onze stichting!

U kunt ons op de volgende manieren helpen:

Huisbezoeker worden
Gezien de geografische diversiteit van de opnames voor herplaatsing en adopties, waar normaal huisbezoeken aan voorafgaan, is Bigboy uit praktische redenen aangewezen op vrijwilligers, die vanuit meer nabij gelegen locaties hun bijstaan in de beoordelingen van honden voor geschiktheid om te herplaatsen alsmede de geschiktheid van adoptanten.

Wij verlangen geen kennis op psychologisch of therapeutisch niveau, maar vragen wel dat huisbezoekers rustig en heel zelfverzekerd met vaak grote sterke honden van power breed rassen kunnen omgaan. Soms ook zonder aanwezigheid van de eigenaar een stukje lopen om te kunnen oordelen of de hond misschien anders is dan in de vertrouwde (soms negatieve, soms positieve) omgeving of handling . Tijdens een huisbezoek kunnen we gebruik maken van videochat, van bijvoorbeeld facebook of WhatsApp, waarbij er iemand van Bigboy meekijkt zodat we samen tot een zo nauwkeurig mogelijke beoordeling kunnen komen.

Alle onkosten worden uiteraard vergoed.

Wilt u na dit gelezen te hebben huisbezoeker worden? Neem dan contact met ons op zodat wij met u de details door kunnen nemen.

Pleeggezin worden
Big boy biedt naast hulp bij herplaatsen en medische sponsoring in sommige gevallen ook noodopvang aan. Bijvoorbeeld in geval van zware acute allergie of gevallen waar politie of dierenbescherming aan te pas komt.

Ondanks dat wij een wachtlijst met hond zoekenden bijhouden is er niet voor al dit soort honden altijd direct een forever home beschikbaar.

Voor die gevallen proberen wij uitkomst te bieden door tijdelijk een thuis te zoeken. Uiteraard mag de hond ook blijven als er aan gehecht wordt, wij zien dit dan ook regelmatig, zelfs bijna altijd.

Noodopvang wordt vastgelegd middels contract, en alle onkosten zoals voeding, medicatie en andere nodige spullen en zaken worden uiteraard volledig vergoed.

Wil u eigenlijk wel een hond maar weet u nog niet helemaal zeker of dit wel iets voor u is? Dan is dit ook een uitgelezen kans om kennis te maken met de lasten de lusten en de verantwoordelijkheden die u daarbij ten deel vallen.

Wilt u na dit gelezen te hebben pleeggezin worden? Neem dan contact met ons op zodat wij met u de details door kunnen nemen.

Door er samen voor te gaan helpen wij honden die het hard nodig hebben.

Wij bieden waar mogelijk hulp bij het herplaatsen en opvangen van honden die soms door ons geënt of gecastreerd moeten worden en springen soms aan derden bij als medische verzorging financieel niet te behapstukken is.

Doneer nu en help ons met de bekostiging van de noodopvang, huisbezoeken en medische sponsoring van honden.

IBAN NL90TRIO0212107542 t.n.v. Stichting bigboy.